U Follow I Follow

Jumaat, 18 Januari 2013

tak yah booking ???

salam pagi jumaat...

dah bekfes ke,bekfes ape ari nie.....aku layan kue jeh....dah tak leh layan nasi lemak pepagi nie,mana taknya perut dah semakin membesauuu,padat sepadatnya....makan pagi lebih sikit jeh mulalah aku tak sonang duduk kat opis,mengeras jeh perut nie,baby dalam nie pun sejak menjak nie dah tak dok diam,agaknya dia rasa sempit kot,yelah kelmarin pi check-up baby dah 2.5....dah besaq dah...minggu nie dah 35 minggu...lagi 5 minggu dah boleh tengok dunia....tapi lau ikut kakak dan abangnya seawal minggu 38 dah kuar dah....!ingat kemarin pi klinik dokto nak bagi surat booking spital...rupanya dokto kata tak yah surat,sakit jeh terus pi spital....tertanya tanya jugak aku ????? coz anak anak sebelum nie...perut 7 bulan jeh dah kena jenguk spital tuk daftar nama dalam komputer,supaya sok bila datang sakit terus ke spital nama dah ada dalam data spital....itu dululah 6 tahun lepas....tak tau plak aku yang sekarang nie tak yah daftar terus je pi bila sakit....lainlah lau ada masalah kata dokto baru kena pi awai for booking....katanya aku takdak masalah pe pe.....aiiikkk plakkkk .....! risau jugak aku coz banyak kes kawan kawan aku bila nak beranak pi spital,spital penuh kena tolak pi spital lain....hah sudah...dah sakit nak beranak tetiba kena pi spital lain plak hah haru....
hasben aku nie setakat spital putrajaya tu memang tempat dia bertandang selalulah....tapi lau kena pi spital lain...mahu beranak lam keta.....nampaknya beberapa minggu nie kenalah aku dah hasben pusing pusing dunia cari spital yang berdekatan untuk alternatif kedua tempat aku beranak...dan sekaligus mengingati jalan ke sana...! moga Allah S.W.T permudahkan segala urusan kami,aminnn.

9 ulasan:

  1. Semoga segalanya dipermudahkan Allah untuk lienda

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaallah doakan saya selamat dan di permudahkan segalanya yea...

      Padam
  2. Oh ada kes macam itu ke Lienda? Betul juga kalau dah macam tu baik bersedia mana tahu kan tetiba dia kata penuh pergi hospital lain.

    Tapi harapnya semua berjalan lancar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada kak,sekang nie banyak kes dah kena tolak,katanya spital penuh hu hu....harap harap bila tiba waktu saya di permudahkan semuanya....

      Padam
  3. akak mmg plan nk bsalin kt putrajaya ke? sy haritu pun call hosp serdang tny camana prodsedur nk booking. die kata dh nak beranak baru dtg. isy pelik gak

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah pasai,sekang nie betul betul nak beranak dah sakit baru boleh pi spital,lau tak dia tolak suh balik dulu ish ish taksanggup....

      Padam
  4. hehe...akak dh lama betui tinggalkan pengalaman berharga ni...anak yg kecik sekali pun dh f1 skang...

    Cari spital...cari spital jgk...tp jaga diri elok2 jgk ye..

    BalasPadam
  5. insha Allah moga segala urusan dipermudahkan,kawan akak dulu penah jd mcm tu,putrajaya penuh kena tolak pegi kajang.

    BalasPadam

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.