U Follow I Follow

Selasa, 20 Disember 2011

kisah yang amat memilukan


KISAH YANG SANGAT MEMILUKAN!

Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan... ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".

TUNJUKKANLAH BAHAWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK!

apa perasan korang bila baca berita camnie,pada pendapat aku kan...memang tak betul si mak tu,kot ye pun nak marah takkanlah sampai camtu nak bunuh anak,hah dah jadi camtu sape yang terduduk,menyesal tak sudah !tak boleh kah di nasihat budak tu baik baik&dengan nasihat yang positif ,memanglah aku tak sangkalkan dalam keadaan masa tu hati kita berombak marah dek di mainnya liptik kita kan tambah tambah lagi lipstik mahai,dah tentu meroyan kita kan tengok lipstik tu di jadikan pensel color....budak si kecil macam tu manalah tahu benda tu bukan mainan,hanya yang diorang tahu,ingin mencuba sesuatu yang baru betul tak....! tragis betul aku baca kisah nie...aku berdoa agar aku dapat menanam sifat kesabaran dalam diri aku dalam menangani kelakuan anak anak....!