U Follow I Follow

Isnin, 19 Disember 2011

main mak mak

sepertimana cerita kakzakie dalam mari-memasak.html,aku pun ade cerita tentang masa lalu anak anak aku,kadang terpikiaq gak napelah zaman aku dulu,aku tak cenderung ke arah main mak mak camnie,adalah sikit sikit aku main tapi aku lebih kepada main batu seremban,galah panjang,juga roundes...tapi aku teringat dulu aku suka main dokto dokto,check orang sakit,yang bestnya tuh asyik aku je nak jadi dokto hi hi...
korang nampak tak? tengok tu hah meja makan aku jadi taman perumahan anak anak aku,(sempat lagi aku snap gambaq depa ) main masak masak ,main mak mak tuh,tak padan dengan yang si kecik tu pun turut sama jadi anak hi hi kelakar tul aku tengok gelagat anak aku dok main,yang aku tak tahan lagi tu siap bawak beg,konon konon balik kampong ka ka ka...gelihati hati aku....

nak balik kampong mana makcik pakcik,besaq beg tuh...anak tak ikut ?
lau tak silap aku masa nie anak anak aku si kakak tu baru 5 tahun,si abang 3 tahun,dan yang si kecik tu baru setahun lebih....korang nak tahu hingga sekarang nie anak2 aku masih lagi mengamalkan main mak mak nie edisi macho sikitlah ala ala dewasa...(tak terpikir plak aku nak snap gambaq anak aku main edisi dewasa ki ki...)...kesimpulannya budak budak zaman sekarang nie dah advance ke depan,dah tak ada segan silu....kan kan kan !