U Follow I Follow

Khamis, 3 November 2011

bus o bus

pagi nie seperti biasa jam 7.00 pagi aku dah keluaq rumah untuk menghantaq anak anak ke sekolah,biasalah rutin harian aku tuh,si ayah biasanya lewat sikit gi kerja coz tempat aku kerja ngan suami bertentangan,aku laluan yang sama ke sekolah dan tempat kerja aku....hujan plak renyai renyai....kesian plak aku mikir husband aku gi kerja naik moto musim musim hujan nie,tapi kata suami aku lebih selesa naik moto katanya ...entahlah aku tak nampak pun keselesaan tuh,yang aku nampak camnielah lau hujan basah kuyup.....!...
anyway nak aku cite sebenor benornya bulan nie aku gi kerja naik bus,coz keta aku ada problem sikit....lepas jeh antaq anak anak ke sekolah,aku pun terus bergegas ke tempat aku parking keta untuk naik bus,sib baiklah 2 3 hari aku naik bus nie tak hujan,cuma waktu aku balik keje adalah hujan sikit sikit,tapi aku tak kisah tu yealah dah balik apa halnya basah pun basahlah kan dah sampai umah ha ha....ada aku kisah !
       part naik bus nie yang aku tak sanggup,berhimpit himpit cam nasi himpit :-) lau di himpit ngan adek manis atau abang honsome aku pun suke! nie tak yang aku baran nie,dah lah kena berdiri plak tuh,si mat bangla bangla nie....aduhhhhhh naik tengit hidung aku,loya pun ada....sambil angkat tangan keatas pegang pemegang supaya tak jatuh.....huh,pening kepala aku bila bau tu menyengat....tak sanggup aku dok lama lama sebelah mat mat bangla tuh....aku terus ke belakang bas,hah sib baik ada kursi kosong lagi,fuh lega.....
dalam posisi aku dah stabil tuh,baru jeh aku nak layan tidoq,si mat mat bangla tu dah berasak asak kebelakang,rupanya dah di suruh oleh pemandu bas kebelakang,coz ramai lagi orang nak naik.....ah alantaklah janji aku dapat duduk.....bau tu tetap bau,tapi nak wat geno,tutup jelah hidung tu ngan sapu tangan,habis cite.....!tak pun ambik minyak wangi spray banyak sikit kat tangan tu...... :-) pastu cium !

2 ulasan:

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.