U Follow I Follow

Isnin, 22 Oktober 2012

bayi laki lakikah...?





Salam semua...
adakah aku mengandungkan bayi lelaki...?
bila aku terbaca satu artikal tanda tanda ngandungkan bayi lelaki,aku teruja coz aku rasa impian aku  menginginkan anak lelaki akan terjawab...namun ini semua hanya kuasa Allah S.W.T yang menentukan....aku tak kisah pun janji sihat walafiat.... 
 
 
- Mual atau morning sickness
Banyak orang kata jika kita sedang mengandung bayi perempuan, maka rasa mual jarang dirasakan. Namun, jika kita sedang mengandung bayi lelaki, kita akan selalu mengalami muntah muntah di waktu pagi dan petang.

- Bentuk perut condong ke arah bawah
Tonjolan bayi kita sudah mulai terlihat apabila kita hamil bayi lelaki. bentuk perut kita akan membulat dan sedikit condong ke bawah.malah jika di lihat dari arah belakang kita kelihatan seperti tidak mengandung.

- Berat badan tidak naik
Apabila kita mengandung anak lelaki, berat badan kita tidak akan mengalami kenaikan terlalu banyak.
 
- muka sayu
ibu hamil bayi lelaki akan senantiasa kelihatan pucat dari awal ngandung hinggalah trasmeter terakhir,malas berdandan juga ada tikanya tidak mengendahkan penampilan diri.Ini berbeza dengan penampilan ibu hamil bayi perempuan yang selalu ingin tampil cantik
 
- Ngidam Asam
 
bayi laki-laki lebih memerlukan nutrisi dari makanan yang masam-masam.

*** mungkinkah aku mengandungkan bayi laki-laki,coz tanda tanda ini apa yang aku rasakan tika dan saat ini ***

8 ulasan:

  1. masa peknenkan irfan,muntah sekali je masa disahkan peknen..lepas tu xde muntah sampailah bersalin.acaner tu?

    berat badan naik sampai 14kg..

    satu pun tanda tu x mengena pada saya ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi hi,tu lah kan...akak nie 4 4 anak muntah muntah teruk,siang malam morning sicknes acaner tu...?tapi rasanya kan akak kali nie berat mantain jeh...perut jeh makin memboyot he he....anyway pompuan laki sama jeh kan,kurniaan Allah yang tak ternilai....

      Padam
  2. yg tkena ngn sy cuma mual je.yg lain xrasa lg...hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. kekadang tanda tanda nie semua anak tak sama....harap harap baby dan ibu sihat,tul tak !

      Padam
  3. assalamualaikum..
    salam kenal.. follower anda ke 46.. :) jemput follow kita ye.. :)
    >>> pssttt.. mengandung gak ke? bape bulan? hmmmm.. simptom2 tu kan.. kadang2 ade betul nye.. ada gak tak betul nye.. sedeynye saya pun blom tau lagi jantina baby saya.. last month check, doktor kata tak nampak sbb baby kepit.. tengok next month plak.. takkan 7 bulan pun tak nampak kan.. heheheheh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal..kita dah follw awak ek !
      tanda tanda tu ada yang kena ngan kita....
      kita dah 6 bulan,ingat nak gak scan,tunggu baby 7 bulan kot...

      Padam
  4. akak bila due?mcm dekat2 je kite ni..hihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita due 23feb13,tapi rasanya awai kot coz sebelum nie 3 3 anak minggu 38 dah kuar dah,lagipun anak ke 5 nie,jalan senang bukak he he....

      Padam

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.