U Follow I Follow

Rabu, 19 Oktober 2011

peperiksaan akhir tahun 2011

16OCT2011 - ahad

malam

adek dah check ke pensel warna dah asah,pensel dah asah,pembaris,pemadam,hah sharpener jangan lupa bawa...pensel tu bawa 4 batang yang 2B tau janganbawa pensel tekan ( aku mengomel memanggil adek suh memeriksa kelengkapan untuk mengahadapi peperisaan akhir tahun esok ! )
" dah lah ibu,adek dah check semuanya "
" peksa ape esok ?"
" bahasa melayu "
" habis tuh dah baca buku ?"
" dahhhhh...( panjang jeh jawapnya ...)
" kak dah baca buku ?"
" dah ibu "
( sikakak nie aku taklah nak menjerit jerit coz aku tahu,dia memang dah bersedia semua tak yah di suruh....)
biasalah kakak yang sulung rasa tanggungjawab tu sure ada !

17OCT2011 - isnin

malam

'' sok peksa ape adek ?''
" matematik dan bahasa pendidikan islam...!adek dah baca dah (cepat je menjawap ! )..."
" aikk kejap je,matematik tu kan kena wat latihan,bikan hafal jeh ! aku dah mula meleter :-)"
"dah lah ibu adek dah buat,kertas kosong tuk conteng conteng pun dah adek bawa tuk kira kira..."
" eeemmmmmm "

18OCT2011 - selasa

petang

balik dari jemput budak budak di taska,adek amirah dah terjah aku,mengendeng ngendeng lagi tuh,nie mesti ade ape ape nih...
rupanya nak gitahu aku yang bahasa jawi dapat 50 per 50...kemain suka lagi adek...
"alhamdulillah,cepatnya dapat markah...? "
tahu ape adek jawap...
" yelah ibu,kami tengah peksa dalam kelas,cikgu kan tak mengajar so sempatlah dia check kertas jawapan yang lepas !
aku senyum dengan jawapan tersebut,betul juga kan he he bermakna ade juga cikgu yang amanah dengan kerjanya kan kan kan...

19OCT2011 - rabu

hari nie seawal pagi dah antaq  budak budak kesekolah,coz dengan harapan dan pesanan wat adek dan kakak,sebelum cikgu masuk kelas ulangkaji pelajaran dulu ! muga dapat menjawap dengan baik dan tenang !aminnn.