U Follow I Follow

Rabu, 18 Januari 2012

basikal baru

last weekend,tertunailah hasrat si kecik aku nie nak miliki basikal  baru,bermakna kopaklah duit aku tuk ari tu,bukannya takdak basikal,semua anak aku ada basikal sendiri,cuma yang tak sedap nak ceita tu,biasalah budak budak bila nak tergedik gedik,bila dah dapat tahanlah seminggu dua di jaga di belai macam minyak yang penuh,tapi lepas tuh hah dah main pastu tunggang langgang di letaknya,cam tu jugalah dengan basikal si kecik aku nie,balik balik rantai cabut balik balik rantai cabut itu jeh yang masalahnya,besi basikal tu mantain ok he he dah namanya besi kan !baru je naik sekejap basikal tu,rantai cabut,puaslah aku dan hubby asyik membetolkan rantai tu jelah,lau rantai emas ok juga nie tak dengan minyak hitam tu yang aku tak tahan tuh....!
lalu dah di pikir pikir,dah di congak congak,dah di tolak tolak....akhirnya tanpa membuang masa last weekend aku ajak hubby melawat kedai basikal,tak jauh pun kat nilai 1 jeh,terjumpa lah satu basikal nie yang si kecik nie berkenan di matanya,akhirnya inilah hasilnya hari pertama dalam rumah...he he hari kedua boleh jalan daaaa,luar tempatnya !
bergambor ngan basikal baru


si kakak tumpang bergambor


tengok tu,dalam rumah plak dia kayuh

sib baiklah,basikal baru