U Follow I Follow

Khamis, 23 Februari 2012

" 1 SUKAN 1 MURID "


Dah beberapa hari tak sempat nak update blog...... Nak jengah pun tak sempat... Takat jeling-jeling jer.... rasa cam sibuk giler..... Ntah apa yg sibuk giler pun tak tahulah...

sebenornya entry nie dah lama terperuk kat draf tu hah,dari sehari ke sehari nak di terbitkan tapi tu lah,bak kata pepatah sebelum kita nak bercakap tu berlapik lapiklah sikit,pandang pandang belakang manalah tau kot kot ada cikgu cikgu sekolah anak aku yang terbaca,yang terasa hati pule...,

maksud aku tuh..aku nak bercerita pasai sekolah anak aku,toksahlah aku gitahu nama sekolah tu ye tak...

tapi sebelum tu aku nak minta

maaplah lau entry nie bunyinya kasar sikit...

nie nak ngumpat sikitlah...sekolah anak aku tuh tah ape ape tah,korang tengok tajuk catatan aku nih,gempak kan...mana tak gempaknya aku cukup suka lau citer bab sukan sukan nie,bila anak anak masuk sukan sekolah jeh aku yang terlebih lebih,terkinja kinja....semangat kesukananlah katakan....

tapiii......

baru baru nie yang aku tak berapa setuju ngan sekolah nie,anak aku pompuan,di suquh masuk sukan sepak takraw,anak aku tak nak...ye lah lau nak suh budak tu bersukan,berpada padalah sikit.....
banyak acara sukan yang ada kat sekolah tu,pingpong,catur,badminton,bowling,bola baling,bola jaring,bolasepak....

hah tengoklah yang bersesuaian sikit dengan jantina tuh !

nie tak... main hentam jeh selected budak budak....lau main bola sepak tu aku masih leh terima lagilah,coz futsal kan dalam kalangan orang pompuan main juga....

nie tak sepaktakraw,ape ke jadahnya....!

langsung aku tak bagi anak aku pi  lau ada koko untuk sukan tuh,protes lah sikit konon...

dan baru baru nie juga dengan beraninya aku mengemukakan usul lisan dalam mesyuarat PIBG sekolah...

"1 SUKAN 1 MURID MENGIKUT JANTINA...."

sib baiklah usul aku tu akan di perbincangkan semula.....!


'Asyikin' dua dari kanan






'Asyikin' kiri sekali
'Asyikin' berdiri empat dari kanan



 
     lau lah sekolah tu perihatinkan,anak aku tu wakil sekolah dalam bola jaring,apalah salahnya lau sekolah ketengahkan lagi bakat bakat yang sedia ada pada murid murid yang mahir dalam sesuatu bidang sukan tuh,manalah tahu kan bila dah mahir,dapat terus mengharumkan nama sekolah...tak ke gitu....!