U Follow I Follow

Rabu, 2 November 2011

MasterChef Malaysia


 korang tahu tak,setiap hari sabtu-rabu kul 9 malam je,aku mesti tercegat kat depan televisyen,anak anak aku pun sama ! aku tak tau aura apa yang telah merasuk aku hinggakan aku begitu agresif untuk menonton MasterChef Malaysia rancangan masakan tu....! aku betul betul teruja dan kagum melihat kepintaran peserta peserta yang dapat menyertai rancangan tersebut...
mana taknya kawan kawan,dalam masa 45 minit je depa semua dapat memasak masakan mengikut tema yang di beri oleh Chef Selebriti terkenal....dalam masa sesingkat tu dapat pikiaq resepi ape nak masak,bahan bahan nak masak juga kreativiti dan kemahiran menghias testur masakan tuh...kalau akulah rasanya satu jam pun belum tentu aku dapat menu yang nak aku masak,yelah mana taknya hari hari masak,sampai tak tahu ape yang aku nak masak...last last aku gi je kedai tapau ape yang aku rasa nak tapau he he dah tentu siap dalam masa 15 minit ha ha.....







Chef Riz,Chef Zubir & Chef Johari
pelajar


pekebun sayur

                       semangat peserta yang menyertai rancangan nie amat aku kagum,dengan minat memasak yang diorang ade aku pasti mereka semua nie dapat pergi jauh setanding dengan Chef Selebriti...
doktor pergigian

pelakon

penoreh getah
         korang tahu tak depa semua bukannya datang dari profession sebagai tukang masak tetapi datang dari pelbagai kerjaya,peguam,penoreh getah,penyanyi&pelakon,pelajar,pekebun dan yang paling aku tak sangka sekali doktor gigi...yelah mana taknye hari hari dok mengadap pesakit,sempat lagi tuh si doktor nie menyertai pertandingan nie,tu lah aku dah cakap kalau dah minat memasak nie,tak kiralah kat mana bila dan di mana....minat memasak tu tetap ada !

kek lapis puding
salmon goreng
dan malam nie,malam yang aku tunggu tunggu,salah sorang dari peserta nie akan tersingkir,dah tentu aku sedih coz semua peserta nie hebat hebat belaka,cuma dah adat pertandingan...sape yang kurang terselah kemahirannya pasti terkeluaq kan....!ape ape pun aku tetap menyokong rancangan nie,dan aku rasa inilah rancangan yang terhebat aku rasa Astro persembahkan :-)