U Follow I Follow

Selasa, 29 November 2011

nasi arab lagi

   korang tahu petang ahad  lalu,
   aku dan hubby aku bawa aku dan
   anak anak gi persint 1,anak anak
   nak mandi swimming pool,
   jadi untuk tak menghampakan hajat
   anak anak kami pun kesana petang hari tu,
   maklumlah sian juga cuti sekolah nie
   anak anak tak kemana mana,camana
   nak pi bercuti,hubby aku kan tengah mc lagi,
   masih sakit lagi akibat accident hari tu....!
dalam perjalanan ke sana,hati aku terdetik umtuk mengajak hubby aku untuk makan nasi arab dalam perjalanan pulang nanti,aku cuba suarakan hajat tersebut pada hubby aku....
"nantilah ayang,kita balek ajelah lain kali kita makan yea,coz dah malam nie,lagipun abang tak tahu jalan ke sana...! "
aku diamkan diri ajeh coz aku paham inilah first time kami kesana,selalunya aku ke sana gi ngan kawan,kawan yang drive....aku sampai terus makan ajeh ! biarpun hati ini meronta ronta nak makan nasi arab,hari tu makan rasa tak puas.....tapi aku kuburkan keinginan aku tu bersama angin malam....!
dalam perjalanan pulang entah macamana kami tersesat cari jalan pulang ke klia
( kelakar kan ) padahal tiap bulan kami kesana untuk shopping barang dapur di carefore....mungkin jugak sebab malam kot,jadi tak nampak jalan ( he he kami follow pada sign board )....dah sesat nie kami terus kan jugak mencari jalan pulang ke klia,mencanak jugaklah kami malam tu mengagau cari jalan balek....!
tup tup kami ikut jalan cyberjaya,lau kawan kawan nak tau....entah camane kami tiba di persimpangan jalan.....
abang ! tengok tu sambil aku menunding jari ke seberang jalan... "restaurant saba "
kami pandang sesama sendiri senyum....
langsung apalagi kami terus singgah kesitu untuk makan malam,tercapai jugak hasrat aku nak makan nasi arab he he....
itulah hubby aku cakap Allah S.W.T punya kuasa...kita hanya merancang tuhan yang menentukan...
sambil makan kami tersenyum sendirian....!kami sempat lagi tapau untuk sarapan pagi esok hi hi....!
dan kuasa Allah S.W.T juga,selesai kami makan kami pun bergegas untuk pulang,entah macamana senang plak kami jumpa jalan pulang ke klia....!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.