U Follow I Follow

Rabu, 23 November 2011

tabahkanlah hatinya

hari ini aku terbaca satu blog dari kawan aku,sedih aku baca blog tu http://mawarnafastari.blogspot.com/
tiba tiba perasaan aku jadi sensitif plak,aku tak dapat bayangkan diri aku jika di tempatnya,macamana anak anak aku yang 4 orang ini apabila kehilangan seorang ayah seperti yang di alami pada anak anak mawar...!!!
begitu tabah hati dia menghadapi kehidupan ini di samping anak anak yang masih lagi kecil malah semakin hangat meriduii ayahnya....
 
(  "nak cakap ayah...." berulang2 kali dia sebut...
aku yang ngantuk terus terjaga dan kelu serta sebak mendengarnya...
terus aku peluk Embun dan tenangkan dia... dan buatkan susu dia , terus saja dia tertidur semula.."  )
 
bayangkan kawan kawan jika kita dalam situasi yang begitu,adakah kita sekuat mawar ?
aku...?aku tak sekuat mawar,hati aku kecik untuk menerima dugaan Allah ini....!
tapi mawar ! tabah,kuat mungkinkah demi anak anak ! ya demi anak anak mawar bangkit,walaupun di hati kecik mawar terselit rasa sedih,terselit rasa kecewa,terselit rasa rindu....
 
aku doakan moga mawar tabah,demi anak anak...berikanlah kasih sayang sebagaimana nafastari berikan tika dia hidup,moga anak anak mawar membesar menjadi anak anak yang soleh dapat mendokan ibu dan bapanya,aminnnnn juga al-fatihah buat mawar sekeluarga...!
 

3 ulasan:

  1. sokonglah mereka yang dalam kesusahan dengan doa yang tulus ikhlas

    BalasPadam
  2. klu sy tak tau la cane.. ms kapel ni pun sy dh tak tentu arah, klu asben takde lg la teruk agakanya T_T

    BalasPadam
  3. itu semua dugaan dari Allah S.W.T....setiap yang hidup pasti akan mati,yang hidup perlu teruskan hidup....seperti mawar demi anak anak !

    BalasPadam

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.