U Follow I Follow

Isnin, 7 November 2011

selamat hari raya korban

selamat menyambut hari raya Aidiladha kepada semua rakan rakan blog , kepada yg dah berada di kampong selamat bergembira bersama keluarga .. aku tahun nie rasa macam tak sambut raya je mana taknya nielah first time aku beraya di rumah sendiri,aku tak balik mana mana .kata hubby aku bersabaqlah yea ( senyum dalam tangisan ),camana aku nak balik,hubby kena kerja,lagipun sejak ada keta baru nih,budjet aku dan suami memanjang miss....anak anak ada juga bertanya,nape kita tak balik kampong ibu,kawan kawan semua balik kampong...! sian anak anak aku tak dapat merasai suasana hari raya korban....( inilah pengorbanan aku dan anak anak ).
           sib baiklah kat sini ada wat korban,hubby aku kerja petang so pagi tu dapatlah dia memabantu serba sedikit dalam ibadah korban nie,dapatlah anak anak aku melihat sendiri pengorbanan beberapa ekor lembu untuk di korbankan...! kata hubby aku anak anak aku begitu teruja melihat lembu lembu tu kena sembelih....hubby aku dapatlah sedikit daging dan tulang lembu,apalagi dah ada daging nie aku pun buatlah
daging cicah ayer asam juga sup tulang kegemaran hubby dan anak anak aku,alhamdulillah dapat gak aku merasa manisnya daging korban !
        aku ada call kampong,mak kata tak ada mood, anak anak semuanya tak balik ....adek ely yang dok ngan mak di kampong pula demam,sian...rindukan anak anak buah kot ! hari raya macam tak raya jeh kata mak aku....rindukan anak anak lah tuh.....abah pulak kena keje jugak...!insyaallah mak abah,tahun depan kami akan balik kita beraya sama sama yea,kita raya sakan ...!
                                     " SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA "

2 ulasan:

  1. sama la kita kak.bezanya saya tak dapat daging korban pun tahun ni.

    insya Allah tahun depan kita balik raya kg masing2

    BalasPadam
  2. comfirm tak nak jadi camnie lagi,sedih....:-(

    BalasPadam

tiada apa yang menarik dalam catatan ini,titipkan ulasan rakan rakan sebagai tanda sokongan,
Terima Kasih.